سعید جزی از مرگ نجات یافت


روز پنج شنبه به اتفاق آقای سید محمد مجابی مشاور شورای اسلامی شهر تهران و آقای محسن افشاری سردبیر روزنامه فرهنگ آشتی و همسر گرامیشان به یکی از روستاهای شهر ایلام رفتیم تا در مراسم خون بست مرحوم مرتضی جان زمین که در هشتم خرداد ماه سال ۱۳۸۲ توسط نوجوان شانزده ساله ای به نام سعید جزی به قتل رسیده بود شرکت کنیم مراسم بسیار خوب و ارزشمندی بود مردمان نیک و با سرشتی را دیدیم که خصیصه اصلی آنها گذشت بود پدر و مادر مرتضی در این مراسم به صورت رسمی گذشت خود را اعلام کردند.

 به هر حال در آینده ای نزدیک سعید جزی که قرار بود ماه گذشته اعدام شود آزاد خواهد شد

ايسنا 

محمد مصطفايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا در اين باره گفت: پنج‌شنبه در مراسم خون‌بس با حضور دبير انجمن ايلامي‌هاي مقيم مركز، رييس شوراي حل اختلاف منطقه‌ي لموار، مشاور شوراي شهر تهران و بسياري از افراد خير اين شهرستان اولياي دم “مرتضي” گذشت و رضايت خود را نسبت به سعيد جزي اعلام كردند.

وي گفت: براي كسب رضايت از اولياي دم يك ماه فرصت به موكلم داده شده بود كه در اين مدت تلاش‌هايي به عمل آمد و طي مراسم خون‌بس در ايلام از اولياي دم جلب رضايت شد.

مصطفايي با تشكر از اولياي دم و كساني كه در اين كار خير كمك كردند تاكيد كرد: فرهنگ خون‌بس سبب شد جوان 21 ساله‌اي مجددا به زندگي برگردد و بتواند گذشته‌ي خودش را جبران كند.

ماجرای پرونده سعید را با کلیک این قسمت بخوانید