تا زمان تعيين تكليف لايحه رسيدگي به جرايم اطفال؛ محمد مصطفايي توقف اجراي حكم بهنام زارع را خواستار شد

ISNA 

وكيل مدافع يك محكوم به قصاص كه به گفته وي، در زمان ارتكاب جرم 16 سال داشته، بار ديگر تقاضاي توقف اجراي حكم قصاص مجرمان زير 18 سال را پيش از تعيين تكليف لايحه رسيدگي به جرايم اطفال، خواستار شد.

محمد مصطفايي پس از پذيرفتن وكالت بهنام زارع در چند روز اخير، به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: موكل من متهم است كه در تاريخ يك ارديبهشت ماه سال 84 يعني زماني كه 16 سال سن داشته است در پي درگيري با فردي به نام مهرداد بر سر يك كبوتر، تبرزيني را كه به همراه داشته به قصد صدمه به سمت بازوي مهرداد مي‌برد اما متاسفانه در اين درگيري تبرزين به گردن مهرداد اصابت كرده و وي پس از انتقال به بيمارستان فوت مي‌كند.

وي افزود: پس از وقوع حادثه، موكلم، بازداشت و در تاريخ 22 آبان ماه همان سال در شعبه 5 دادگاه كيفري استان فارس پس از انجام محاكمه با استناد به بند “ب” ماده‌ 206 قانون مجازات اسلامي به قصاص محكوم شد كه در پي اعتراض موكل به دادنامه صادره شعبه‌ي 33 ديوان عالي كشور نيز دادنامه را تاييد و پرونده پس از ارسال به شعبه بدوي، به دايره اجراي احكام جهت اجراي حكم ارجاع شد.

وكيل مدافع اين متهم ادامه داد: پس از ارجاع پرونده به دايره اجراي احكام در راستاي اعمال ماده‌ي 205 قانون مجازات اسلامي، پرونده به نظر رياست قوه قضاييه جهت استيذان رسيد.

وي با بيان اين كه اخيرا از جانب رييس زندان مركزي شيراز نامه‌اي به خانواده موكلش ارسال شده است خاطرنشان كرد: در اين نامه آمده است كه جهت انجام ملاقات به صورت حضوري در اسرع وقت به زندان مراجعه كنند و در صورت عدم مراجعه موجبي براي تاخير يا عدم اجراي حكم وجود نخواهد داشت.

مصطفايي با اشاره به نامه‌اي كه اخيرا به رييس قوه قضاييه نوشته است اظهارداشت: در اين نامه از رييس قوه درخواست كردم تا تعيين تكليف لايحه رسيدگي به جرايم اطفال دستور فرمايند اعدام اطفالي كه در زمان ارتكاب جرم، زير 18 سال بوده‌اند، متوقف شود.