اعدام نکنید ؛ از خونخواهی گذشتیم

اعدام نکنید ؛ از خونخواهی گذشتیم

تهران – خبرگزاری ایسکانیوز : به میمنت عید سعید قربان دو خانواده داغدار در استان های مرکزی و هرمزگان از خونخواهی گذشتند.

به گزارش اختصاصی روز چهار شنبه گروه حوادث ایسکانیوز : پسر 14 ساله ای به نام «رضا – ع» در روستای «نیم ور» باقرآباد محلات – از توابع استان مرکزی – با دوست 16 ساله اش «عباس – ر» سرگرم بازی بود که ناگهان گلاویز شدند.
در آن بین «عباس» با دست به صورت «رضا» کوبید که جمجمه این پسر به زمین خورد و او پیش از رسیدن به بیمارستان بر اثر ضربه مغزی ، جان سپرد.سپس متهم دستگیر شد و در بازجویی ها گفت : به خاطر یک حرف بچه گانه و مشاجره لفظی با «رضا» درگیر شدم و او را هول دادم اما قصد کشتن نداشتم.
سال 1386 به دنبال بازسازی صحنه جرم ، پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری استان مرکزی فرستاده شد و «عباس» بار دیگر جزئیات درگیری را بیان کرد.
در پایان این نشست ، هیئت قضایی وارد شور شد و «عباس» را به مرگ محکوم کرد.حکم در دیوان عالی کشور تائید شده و ضرباهنگ مرگ «عباس» به صدا درآمده بود که تلاش خداپسندانه اعضای شوراهای حل اختلاف «نیم ور» و شعبه 99 «باقرآباد» ، رئیس دادگستری محلات ، ریش سفیدان محل و … سرانجام نتیجه داد و خانواده داغدار به میمنت عید سعید قربان از خونخواهی گذشت.گزارش ایسکانیوز می افزاید،همچنین پسری که به جرم کشتن پدرش به اشد مجازات محکوم شده بود با تلاش مسئولان قضایی هرمزگان و شورای حل اختلاف به زندگی بازگشت.
رسیدگی به این پرونده ، پس از آن آغاز شد که پلیس آگاهی هرمزگان به جنایت خانوادگی در روستای
«فین» پی برد و در تحقیق مقدماتی مشخص شد قربانی 60 ساله با پسرش «مهدی – س» اختلاف شدیدی داشت.
با کشف کلید معما «مهدی» بازداشت شد و ابتدا قفل سکوت بر لبانش زد اما وقتی دید هیچ راهی برای گریز ازقانون ندارد به درگیری خونین اعتراف کرد : «کینه ای که از پدرم در دل داشتم همیشه مرا آزار می داد تا این که آن روز در خانه ، دعوای ما بالا گرفت.من و پدرم در ساختمان ، تنها بودیم که در اوج خشم با چاقو به جانش افتادم ، جنازه را آتش زدم و در حیاط خانه که محل تهیه زغال بود دفن کردم.
با اعتراف آدمکش ، بقایای جنازه پدر نگون بخت کشف و «مهدی» در دادگاه کیفری هرمزگان به مرگ محکوم شد.
حکم به تائید دیوان عالی کشور رسیده و نفس هایش به شماره افتاده بود که تلاش قاضی«ملایی» معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان و شورای حل اختلاف شهید «شاهوند» طی چندین نشست خداپسندانه با خانواده داغدار به نتیجه رسید.بدین ترتیب شاکیان به حرمت عید سعید قربان از خونخواهی گذشتند و زندگی دوباره در یک قدمی چوبه دار به «مهدی» لبخند زد.525