اجراي حكم <بهنود شجاعي> و <محمد فدايي> يك ماه به تعويق افتاد

اعتماد ملي

در حالي كه پيش از اين قرار بود دو متهم كه در نوجواني مرتكب قتل شده‌اند، صبح امروز در زندان اوين پاي چوبه دار بروند، حكم قصاص هر دو آنها روز گذشته از سوي رئيس قوه قضاييه به مدت يك ماه به تعويق افتاد. <محمد فدايي> پسري كه از 17 سالگي به اتهام قتل عمد در زندان به سر مي‌برد و پيش از اين به خاطر قلا‌بي بودن وكلا‌ي مدافعش در جلسه محاكمه امكان دفاع از خودش را از دست داده بود، قرار بود صبح امروز همراه با 10 محكوم ديگر در زندان اوين پاي چوبه دار برود اما ظهر روز گذشته با دستور آيت‌الله شاهرودي اين حكم متوقف شد.

<محمد فدايي> متهم است در سال 83 در جريان يك نزاع دسته‌جمعي جواني 21 ساله به نام <سعيد> را با ضربه‌هاي چاقو به قتل رسانده بود. ‌ محمد كه تاكنون دو بار نامش در فهرست مرگ قرار گرفته است در اين‌باره مي‌گويد: <من واقعاً در اين قتل بي‌گناه هستم و اگر در دادگاه فرصت دفاع داشتم اين موضوع را ثابت مي‌كردم. داشتن وكيل حق مسلم و قانوني من است.>

از سوي ديگر حكم قصاص <بهنود شجاعي> هم كه قرار بود صبح امروز اجرا شود از سوي رئيس قوه قضاييه براي يك ماه به تعويق افتاده است.

بهنود هم در حادثه‌اي ديگر كه روز 27 مرداد سال 84 رخ داد، با شخص ديگري به نام <احسان> 19 ساله درگير شد و در اين درگيري با ضربه شيشه نوشابه احسان را مجروح كرد و به قتل رساند

ISNA:
.
محمد مصطفايي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، با اعلام اين خبر اظهار داشت: جهت پيگيري پرونده موكلم كه قرار بود مجازات قانوني وي فردا صبح در زندان اوين اجرا شود، به دفتر رييس قوه قضاييه مراجعه كردم و مسوولان دفتر ايشان اعلام كردند اجراي حكم بهنود شجاعي به منظور اخذ رضايت اولياي دم به مدت يك ماه به تعويق افتاده است.
وي گفت: متوجه شدم براي محمد فدايي نيز كه پدرش پيگير موضوع بود، دستوري مشابه موكلم از سوي رييس قوه صادر شده است.
مصطفايي درباره آخرين وضعيت موكل ديگرش به نام سعيد جزيي كه قرار است پنجم تيرماه مجازات قانوني‌اش اجرا شود، گفت: موكلم صبح امروز به قرنطينه زندان اوين منتقل شده كه هنوز علت انتقال را متوجه نشدم و از طرفي زمان اجراي حكم هيچ يك از موكلانم كه طبق بند “ح” ماده هفت آيين‌نامه به اينجانب به‌عنوان وكيل محكوم‌عليه كتبا اعلام نشده است.
مصطفايي خاطرنشان كرد: با اين وجود بنا به دستور رييس قوه قضاييه اجراي حكم بهنود شجاعي و محمد فدايي به تعويق افتاده و اجراي حكم سعيد جزيي نيز با توجه به اعلام زمان فاقد وجاهت قانوني است.
فخرالدين جعفرزاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران نيز در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: با دستور رييس قوه قضاييه و تلاش هيات صلح و سازش دادسراي امور جنايي، اجراي مجازات بهنود شجاعي و محمد فدايي يك ماه به تعويق افتاد تا ان‌شاءالله زمينه برقراري صلح و سازش فراهم شود.
وي همچنين با اشاره به آنچه در برخي رسانه‌ها مبني بر اجراي مجازات سعيد جزيي عنوان شده است، خاطرنشان كرد: ‌اين فرد از ابتدا در فهرست اجراي حكم محكومان روز چهارشنبه نبوده است.