سينا پايمرد از طناب دار رهايي يافت

قاتل ني‌زن با پرداخت 150 ميليون تومان از طناب دار رهايي يافت

خبرگزاري فارس: سينا پايمرد معروف به سينا ني‌زن كه يك جوان 21 ساله را با ضربات چاقو به قتل رساند، صبح امروز با پرداخت 150 ميليون تومان از اولياي‌دم رضايت گرفت. 
   
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عصر‌ 27 تير سال 83 مأموران كلانتري بهجت‌آباد از درگيري دو جوان به نام محمد‌حسين و سينا با خبر شدند.
مأموران با حضور در صحنه دريافتند فردي به نام محمد‌حسين با فردي معتاد به نام سينا 19 ساله بر سر خريد و فروش مواد مخدر درگير شدند كه سينا با ضربات چاقو محمد‌حسين را مجروح كرده و محمد‌حسين به دليل خونريزي شديد پس از انتقال به بيمارستان ساسان از پا در آمد.
جابري قاضي واحد صلح ‌و سازش دادسراي امور جنايي تهران در خصوص اين پرونده گفت: با تكميل شدن تحقيقات سينا مجرم شناخته شد و براي او از سوي اولياي‌ دم تقاضاي قصاص شد كه اين حكم توسط شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران صادر شد و توسط شعبه 29 ديوان عالي كشور تأييد شد.
اما با نظر رئيس قوه قضاييه اجراي حكم به تعويق افتاد تا اين جوان فرصت‌ پيدا كند تا با صلح‌ و سازش از اولياي دم پرونده رضايت گيرد.
وي ادامه داد: صبح ‌يكم مرداد سال جاري در دومين جلسه صلح‌ و سازش خانواده اولياي دم حاضر به صلح نشده و مجدداً درخواست قصاص براي اين مجرم را كردند.
جابري خاطر‌نشان كرد: واحد صلح‌ و سازش همچنان به وظيفه خود مبني بر اخذ رضايت اولياي دم كوشيد تا بتواند قبل از اجراي حكم اين پرونده نيز با صلح بسته شود تا سرانجام صبح امروز پس از 3 بار تعيين وقت اجراي حكم خانواده مقتول با حضور در دادسراي امور جنايي تهران با دريافت 150 ميليون تومان رضايت خويش را مبني بر عدم اجراي حكم قصاص اعلام كردند.
‌سينا در نخستين باري كه قرار به اجراي حكم اعدام بود با زدن ني در پاي چوبه دار توانست نظر اولياي‌دم را جلب كند و اجراي حكم را به تعويق بيندازد اما پا در مياني اشتباه وكيل متهم نه تنها به نفع وي تمام نشد بلكه باعث شد تا نظر مثبت خانواده مقتول نيز برگشته و اين خانواده در اجراي حكم مصر باشند.
انتهاي پيام/‌